Firmaets kundeservice skal have nyt udstyr

Written by Julie. Posted in Sport og friluftsliv

I en af Danmarks største firmaer, har de lige skiftet al deres elektronik ud. Chefen havde ganske enkelt fået nok af langsomme computere og headset, som ikke virkede optimalt. Chefen gav derfor alle sine ansatte fri en hel dag, for at it-folk kunne komme og installere alt det nye elektroniske udstyr. Alle data fra de gamle computere skulle overføres til de nye og opsætningen tog en hel dag.

De ansattes store begejstring

Dagen efter blev alle de ansatte indkaldt til møde, hvor de skulle introduceres til det nye elektroniske udstyr. Der kom tog eksperter fra firmaet, som står bag mobilt bluetooth headset, der fortalte dem om, hvilke smarte funktioner de nye mobilt headset havde. Alle de ansatte fik sat et par mobilt bluetooth headset på, sådan at de kunne prøve de forskellige funktioner og stille spørgsmål til eksperterne, hvis der var noget omkring headsettet, som de var i tvivl om. De ansatte var tydeligvis meget begejstrede for de nye headset. De nye mobilt headset havde en meget klar lyd, som gjorde at man tydeligt kunne høre, hvad den anden part sagde i den anden ende. Når man sidder i et kundeservice center og skal modtage opkald fra borgere, så er det afgørende for vejledningen, at man kan høre hvad den anden part siger. Ud over, at lyden var meget klar og tydelig, så var flere af de ansatte stor fan af designet. Designet var enkelt og pænt. En helt tredje faktor, som flere af de ansatte viste begejstring for var, at headsettet ikke vejede særlig meget. Når man skal sidde og snakke i telefon en hel dag, så er det vigtigt at headsettet ikke tynger hovedet. Er dette tilfældet, så vil man hurtigt opleve at få hovedpine. Der var derfor stor begejstring omkring det nye lette headset. Chefen var slet ikke i tvivl om, at han havde gjort det rigtige for både sine medarbejdere og sine kunder, også selvom det betød, at firmaet var nødsaget til, at holde lukket under opsætningen af de nye udstyr.